Kapitalizacja:
14 800 248 314 921
PLN
-1,02%
Wolumen 24H:
1 574 896 209 952
PLN
Dominacja:
BTC
52,13%
ETH
11,9%

Rynek NFT nadal ma się dobrze...

Rafał avatar
Rafał   2022-04-17 13:47

Najnowszy raport firmy analitycznej Nansen podsumowujący pierwszy kwartał 2022 roku na rynkach NFT pokazuje, że przeciwnicy tokenów niezamiennych jeszcze nie mogą otwierać szampana i świętować ich upadku.

NFT ma się dobrze

Firma analityczna Nansen opracowała kilka indeksów, które śledzą ceny i zachowanie rynku NFT. 

Metodologia indeksu Nansen została po raz pierwszy opracowana pod koniec grudnia 2021 r., a następnie sformalizowana w styczniu 2022 r. W lutym wprowadzono sześć indeksów do śledzenia ruchów  rynku tokenów niezamiennych, na które składa się: Blue Chip-10, Social-100, Game-50, Art-20 i Metaverse-20. Wszystkie te indeksy wchodzą w skład największego z nich śledzącego ogromną część rynku o nazwie NFT-500.

nft statystyki nansen
dane Nansen.ai

Raport bardzo wyraźnie wskazuje na to, że rynek NFT nadal radzi sobie znacznie lepiej niż kryptowaluty, z zyskiem od początku roku dla NFT-500 na poziomie 49,9% do Ether, i 37,7% do dolara.

Prym na rynku zysków wiodły tokeny Metaverse NFT, które zanotowały 130,9% wzrostu w ETH i 112% w przypadku denominacji do USD.

Zdecydowanie najgorzej sprawiły się tokeny gamingowe i indeks Game-50.

Bardzo ciekawie przedstawia się porównanie tego jak radzą sobie tokeny niezamienne w porównaniu do kryptowalut oraz do rynków tradycyjnych.

Niemal 50% wzrost wartości śledzonych NFT od początku 2022 roku, to zdecydowanie więcej niż jakakolwiek porównywana przez Nansen alternatywa. Z pozostałych analizowanych aktywów zdecydowanie najlepiej radziło sobie złoto, które zyskało 6.66% oraz Bitcoin, który zyskał niecałe 2%. Najgorzej w zestawieniu wypadają tokeny DeFi.

nft w 2022 roku

Co więcej, w ciągu ostatnich 90 dni NFT-500 (ETH) wydaje się być stosunkowo nieskorelowany z innymi kryptowalutami.

Dane Nansen pokazują także niską zmienność rynkową. Tzw. "Blue Chip" NFT, czyli te największe i najbardziej znane kolekcje są najstabilniejsze, na równi z tymi społecznościowymi, w skład których wchodzą np. kolekcje pfp, czy domeny ENS. Zmiennosć obu to zaledwie 2.4%. Z drugiej strony tokeny reprezentujące metawersum i sztuka cyfrowa była najbardziej zmiennym segmentem rynku NFT w pierwszym kwartale.

NFT stanowią szybko rozwijający się i bardzo dynamiczny segment rynku kryptowalut, który dotyczy zwłaszcza inwestorów detalicznych. Jak możemy przeczytać w podsumowaniu raportu:

Indeks Nansen Social-100 NFT prowadząc pod względem zwrotów od początku roku, sygnalizuje to, że być może strategia obejmująca szeroki wachlarz kolekcji może być korzystna w generowaniu zysków.

NFT radzą sobie bardzo dobrze, natomiast warto pamiętać, że "nie wszystko złoto co... zyskuje 6.66% od początku roku", jak i nie każda kolekcja NFT, niezależnie od tego, do czego miałaby zostać stworzona, to gwarantowany sukces. Zawsze należy dokładnie zbadać co, jak i dlaczego powstało i wiedzieć, że ryzyko jest ogromne.

Pełny raport dostępny tutaj.

Popularne
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.


Aby zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie, kliknij link „Pliki cookie” na dole strony.


Więcej informacji znajdziesz w dokumencie Polityka Prywatności.

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.