. . .

Final Fantasy zapowiada rocznicowe NFT, podczas gdy Minecraft je banuje

Rafał avatar
Rafał   2022-07-21 09:44

Jedna z największych serii w historii gier zapowiedziała utworzenie ciekawych tokenów niezamiennych, które będą szły w parze z fizycznymi kartami i zabawkami. W tym samym czasie Minecraft wystosował oświadczenie, które jasno wskazuje aktualnie negatywne podejście firmy do NFT.

Final Fantasy NFT

Final Fantasy to japońska seria gier produkowanych przez Square Enix. W związku z 25 rocznicą wejścia na rynek Final Fantasy VII producent zdecydował się na partnerstwo z Enjin w celu wypuszczenia kolekcji NFT. 

Tokeny niezamienne będą wybijane na blockchainie Efinity, który jest parachainem w sieci Polkadot i za rozwój którego odpowiedzialny jest Enjin.

Jednak te NFT nie będą produktami czysto cyfrowymi. Są powiązane z fizycznymi figurkami i kartami kolekcjonerskimi opartymi na grze RPG Final Fantasy VII, aby uczcić 25. rocznicę powstania oryginalnej gry na PlayStation.

Jak informuje Decrypt, Square Enix po raz pierwszy wyda pakiety fizycznych kart kolekcjonerskich wiosną 2023 r., które będą sprzedawane po 4 USD za sześciokartową paczkę. Każda karta będzie dostarczana z kodem do wykorzystania na pojedynczą kartę NFT wybitą przez Enjin na platformie Efinity.

W listopadzie 2023 roku wydawca wypuści na rynek limitowaną edycję figurki postaci Cloud Strife. Zarówno standardowa figurka, jak i „Digital Plus Edition” będą dostarczane z kodem umożliwiającym odebranie certyfikatu autentyczności NFT, ale tylko rozszerzona wersja pozwoli na odbiór dodatkowego NFT przedstawiającego replikę fizycznej zabawki.

Standardowa wersja będzie sprzedawana za 130 USD, a edycja Digital Plus za 160 USD.

Minecraft mówi "nie"

Drugi gigant gier w tym samym czasie opublikował artykuł, w który ustosunkował się do NFT i ich znaczenia w Minecraft. Twórcy jasno wyrazili swoją dezaprobatę dla tego typu rozwiązań mówiąc, że integracje NFT z Minecraft nie są czymś, co firma wspiera, a nawet coś, na co będzie zezwalać.

Technologie blockchain nie mogą być integrowane w naszych aplikacjach i serwerach Minecraft ani nie mogą być wykorzystywane do tworzenia NFT powiązanych z jakąkolwiek zawartością w grze, w tym światami, skórkami, elementami postaci lub innymi modyfikacjami.

Złośliwi  (czyli zdecydowanie nie ja) mogliby zasugerować, że firma nie bardzo wie co banuje.

Cytaty takie jak "NFT to unikalny, nieedytowalny token cyfrowy, który jest częścią łańcucha bloków i często jest kupowany za kryptowaluty, takie jak Bitcoin" lub "Jednak każdy plik cyfrowy może zostać skopiowany, przeniesiony, a nawet usunięty." sugerują, że coś dzwoni, ale w sumie nie wiadomo gdzie i kto. Odniesiono się także do aspektów spekulacyjnych NFT, które potrafią zarówno szybko zyskiwać na wartości, jak i tracić.

Oczywiście dobrze przemyślane NFT działające w grach to plusy dla graczy pozbawione elementu spekulacyjnego i niemożliwe do usunięcia, ale to wymagałoby całkowitego przerobienia modelu firm i działających już gier.

Jasne jest, że istniejące produkcje nie będą zmieniać swojego systemu mikropłatności, a nawet całego schematu generowania dochodów, aby wdrażać NFT i raczej żadna istniejąca gra nie przejdzie na ten tryb, zwłaszcza jeśli aktualny system generuje ogromne dochody.

Minecraft banujący możliwości korzystania z NFT nie tyczy samej przyszłości tej gry, a odnosi się do projektów, które tokenizowały rozgrywkę takich jak NFT Worlds, które ma teraz spory problem.

Mimo iż implementacja rozwiązań blockchain do dobrze prosperujących i już działających produkcji jest bardzo mało prawdopodobna Minecraft całkowicie nie odcina się od przyszłości tego rynku.

Będziemy również zwracać baczną uwagę na to, jak technologia blockchain ewoluuje w czasie, aby zapewnić, że powyższe zasady zostaną utrzymane i określić, czy pozwoli to na bezpieczniejsze doświadczenia lub inne praktyczne i integracyjne zastosowania w grach. 

Czy kiedyś takie gry jak Minecraft zdecydują się na NFT? Zapewne nie, ale to nie one będą decydować o ewentualnym sukcesie tego konceptu, a nowe produkcje, być może produkowane nawet przez Microsoft, ale robiące to w sposób właściwy.

Popularne