Kapitalizacja:
15 186 919 134 256
PLN
-2,57%
Wolumen 24H:
733 502 589 007
PLN
Dominacja:
BTC
55,12%
ETH
10,52%

Badania potwierdzają: inwestorzy instytucjonalni coraz bardziej koncentrują się na kryptowalutach

Wlad   2021-07-08 08:56

Najnowsze badania, które przeprowadzono wśród inwestorów instytucjonalnych i zarządzających majątkiem, pokazują wzrost zainteresowania kryptowalutami. W tym celu sprawdzono działalność inwestorów z USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Wnioski nasuwają się same, gdyż aż 82% z nich spodziewa się zwiększenia koncentracji na kryptowalutach do 2023 roku.

wieżowce

Większość inwestorów instytucjonalnych zamierza zwiększyć swoją ekspozycję na rynki aktywów cyfrowych w najbliższych latach. Co ciekawe, aż 40% z nich zamierza „drastycznie zwiększyć” swoje udziały w rynkach krypto. Jedynie jeden na stu inwestorów mówi, że sprzedałby udziały w aktywach cyfrowych. Jednocześnie 7% inwestorów zamierza w najbliższych miesiącach zmniejszyć wolumen posiadanych kryptowalut.

Badanie przeprowadziła firma Nickel Digital Asset Management, wiodący europejski menedżer inwestycyjny. Analitycy Nickel wskazali, że wielu inwestorów instytucjonalnych, którzy posiadają udziały w kryptowalutach, tak naprawdę cechują się niską ekspozycją. Nie koncentrują się oni na rynkach aktywów cyfrowych, lecz raczej testują ich działanie.

Głównym powodem zwiększenia kapitału inwestycji w krypto są długoterminowe perspektywy wzrostu ich wartości. 58% respondentów upatruje swoich szans właśnie w takim założeniu. Z kolei 38% inwestorów uważa, że inwestycja w aktywa cyfrowe zapewnia im większe bezpieczeństwo i komfort finansowy. Wiele osób chce koncentrować się na kryptowalutach, ponieważ coraz więcej wiodących firm również sięga po tego typu inwestycje.

Skąd bierze się zmiana nastawienia inwestorów instytucjonalnych?

Według Anatolija Kraczilowa współzałożyciela Nickel, wraz ze wzrostem zainteresowania kryptowalutami rośnie też świadomość inwestorów. CEO firmy Nickel dodał:

Nasza analiza z początku czerwcu wykazała, że 19 spółek giełdowych o kapitalizacji rynkowej przekraczającej bilion USD zainwestowało w Bitcoina około 6,5 mld USD, początkowo wydając 4,3 mld USD na zakup kryptowaluty. Odkryliśmy również, że oszałamiająca ilość BTC o wartości 43,2 miliarda USD jest przechowywana za pośrednictwem różnych zamkniętych funduszów powierniczych oraz produktów giełdowych.

Z analiz przedsiębiorstwa Nickel wynika, że wielu inwestorów instytucjonalnych szuka możliwości zwiększenia ekspozycji na kryptowaluty. Wynika to przede wszystkim z różnych aspektów, które powiązane są także ze zmianą rynków finansowych w trakcie pandemii COVID-19. Rozwijająca się infrastruktura i nowoczesne technologie związane z kryptowalutami tylko wspierają ten rynek. Stąd, zdaniem analityków Nickel, trendy inwestycyjne będą stale się rozwijać w kierunku aktywów cyfrowych.

Popularne
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.


Aby zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie, kliknij link „Pliki cookie” na dole strony.


Więcej informacji znajdziesz w dokumencie Polityka Prywatności.

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.