Obecność firmy kryptowalutowej na jednym z największych festiwali muzycznych na świecie to istotne wydarzenie. Nie umknęło ono zainteresowaniu samych uczestników, którzy zwrócili uwagę na reklamy firmy przewijające się podczas imprezy. Solana jest bowiem jednym ze sponsorów Lollapaloozy, która pierwszego dnia gościła na scenie m.in. Miley Cyrus, Playboi Carti, Steve’a Aokiego.
Festiwal rozpoczął się 29 lipca i już pierwszego dnia Solana zanotowała wzrost o 17%, a w tym momencie nadal kosztuje 10% więcej niż wczoraj. Firma sponsoruje jedną ze scen podczas festiwalu, a jej nazwa przewija się w przestrzeni tego wydarzenia. Platforma wspiera nowopowstały rynek tokenów NFT, wydanych w związku z festiwalem. W postaci cyfrowej można kupić między innymi plakat Lollapalooza 1991 za 1000 USD lub gify z różnymi lokacjami festiwalu za 25 USD.
Announcing the Lollapalooza Digital Marketplace built on @solana featuring festival collectibles including this special 1-of-1 commemorative 1991 poster! Winner receives a printed, signed poster from Perry Farrell. pic.twitter.com/s0lKveacIi
— Lollapalooza (@lollapalooza) July 27, 2021
Wzrost zainteresowania tokenem Solana (SOL)
Blockchain Solana to stosunkowo świeży projekt na rynku kryptowalut, który porównuje się do Ethereum. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka zasadniczych różnic. Przede wszystkim, Solana korzysta z algorytmu konsensusu Proof-of-Stake (PoS), który zastępuje Proof-of-Work (PoW) sieci Bitcoin czy Ethereum. W ten sposób łańcuch bloków Solany jest bardziej energooszczędny i pozwala na lepszą skalowalność sieci.
W ciągu pierwszego dnia festiwalu Lollapalooza cena SOL wzrosła o prawie 17%. Społeczność wspierająca platformę wciąż żyje wzrostami, nazywając to zdarzenie niekończącym się „Solana Summer”. Kolejne dni imprezy pokażą, czy uda się utrzymać tendencję zwyżkową, czy trend ten jest jedynie tymczasowy.