Kapitalizacja:
15 377 466 380 605
PLN
+1,45%
Wolumen 24H:
592 517 659 746
PLN
Dominacja:
BTC
53,65%
ETH
11,83%

Kryptowaluty drogą do politycznego zwycięstwa?

Rafał avatar
Rafał   2022-03-10 14:36

Wyborcy Korei Południowej zdecydowali, że nowym prezydentem tego kraju zostanie otwarcie wspierający kryptowaluty Yoon Suk-yeol. Czy zabieganie o głosy coraz większej społeczności krypto-inwestorów w każdym kraju jest nową drogą do zwycięstwa?

Korea

61-letni prezydent elekt nie tylko złożył kilka ciekawych z perspektywy użytkowników blockchain obietnic, ale nawet wydał kolekcję NFT zawierającą jego zdjęcia i filmy.

Zarówno wygrany, jak i jego rywal, Lee Jae-myung, który reprezentował rządzącą partię Korei Południowej, obiecali wycofać niektóre z surowych środków regulacyjnych nałożonych podczas pięcioletniej kadencji Moon Jae-in.

Jedną z obietnic jaką złożył Yoon jest założenie nowej Agencję Promocji Przemysłu Cyfrowego, która dałaby sektorom kryptowalut i NFT jasny zestaw zasad, których należy przestrzegać, co ma przełożyć się na większe poczuci ich legalności. 

Jeszcze w styczniu agencja Yonhap zacytowała Yoon Suk-yeol, który miał powiedzieć:

Aby zrealizować nieograniczony potencjał rynku wirtualnych aktywów, musimy dokonać przeglądu przepisów, które są dalekie od rzeczywistości i nierozsądne… 

Prezydent elekt stwierdził, że chce podnieść próg, w którym inwestorzy kryptowalut muszą zacząć płacić podatki od osiąganych zysków z obecnego poziomu 2000 do aż 40 000 dolarów. Zasugerował również, że chce ograniczyć biurokrację, aby Korea Południowa mogła być domem dla większej liczby startupów. Planuje również przywrócić ICO, ale tylko poprzez licencjonowane giełdy.

Oczywiście to czy i jak te obietnice zostaną spełnione pozostaje niewiadomą, ale jak się okazuje, co mądrzejsi politycy dostrzegają rosnące znaczenie aktywów cyfrowych.

Według FT cała kampania nie była zbyt przyjemna i została „zeszpecona zarzutami o korupcję” i kontrowersyjnymi tezami.

Kryptolwauciarze na wybory

Kim Hyoung-joong, prezes Korea Society of Fintech Blockchain, w rozmowie z Forkast w styczniu br, powiedział:

 40, 50 i 60-cio latkowie wybrali już jednego kandydata i się nie zmienią. Młodsi wyborcy są bardziej otwarci... Szacuje się, że w Korei jest 8,4 miliona osób, które posiadają kryptowaluty, a ponad 60% z nich ma 20 i 30 lat.

Młodsze pokolenie, nie tylko posiada większe ilości wirtualnych aktywów, ale i krytykuje stanowisko obecnej administracji Korei w zakresie walki z kryptowalutami. W kwietniu 2021 r. czołowy organ nadzoru finansowego potraktował inwestorów kryptowalutowych jako czystych spekulantów, co wywołało ostrą reakcję.

Kryptowaluciarze stają się bardzo ważnym i coraz większym elektoratem, o którego głosy warto zabiegać. Kto by pomyślał... 

Nikt nie chce, aby rynek krypto był upolityczniany, ale jeśli da to dodatkowe benefity i łagodniejsze regulacje, które tak czy inaczej nadejdą w każdym kraju, to dlaczego by nie skorzystać i nie wykorzystać tego na naszą korzyść?

Popularne
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.


Aby zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie, kliknij link „Pliki cookie” na dole strony.


Więcej informacji znajdziesz w dokumencie Polityka Prywatności.

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.