Poprzez podpisanie umowy ze szwajcarską firmą Velas Network, ekskluzywna marka samochodów Ferrari otwiera się na sektor blockchainowy. Firmy ogłosiły w poniedziałek wieloletni kontrakt, którego celem jest stworzenie ekskluzywnego contentu dla fanów motoryzacji. Dodatkowo, Velas zostanie oficjalnym sponsorem Ferrari Esport Series w ramach wyścigów online F1 Esport Series.
Według ogłoszenia producenta samochodów, Velas to ważna firma w sektorze aktywów cyfrowych. Włoska marka podkreśla, że szwajcarski startup skupia się przede wszystkim na rozwoju tokenów NFT.
Menager generalny Mattia Binotto tłumaczy wybór szwajcarskiej firmy blockchainowej wspólną wiarą w te same wartości. Mowa nie tylko o innowacyjności, ale również wydajności technologicznie zaawansowanych produktów oraz usług.
Współzałożyciel, a od niedawna również CEO firmy Velas, Farkhad Shagulyamov, jest zadowolony z podpisanej umowy. Współpraca ze Scuderia Ferrari ma być zupełnie nowym rozdziałem w historii tej działalności blockchainowej.
Na chwilę obecną nie znamy jeszcze szczegółów współpracy obu firm. Żadna ze stron nie ujawniła planów na 2022 rok, więc nie wiadomo, kiedy tokeny NFT miałyby ujrzeć światło dzienne.
Warto jednak wspomnieć nieco o startupie Velas Network. Firma ta tworzy sieć blockchain o otwartym kodzie źródłowym, która dostarcza mieszankę najlepszych cech narzędzi scentralizowanych i zdecentralizowanych. Według danych z października, przedsiębiorstwo alokowało 100 mln USD na rzecz startupów, które budują aplikacje na blockchainie Velas. Początkowo inwestycja miała wynieść zaledwie 5 milionów, co tylko pokazuje, jak prężnie rozwija się ta działalność.
Natywny token sieci to Velas (VLX), którego wartość rośnie w odpowiedzi na doniesienia o współpracy z Ferrari. Na przestrzeni ostatniego tygodnia jego cena wzrosła o ponad 70% i dziś wynosi $0,361.