. . .

Brytyjski watchdog zakazał reklam krypto dla Coinbase, Kraken i nie tylko

Wlad   2021-12-17 08:56

Advertising Standards Authority (ASA), czyli organizacja regulująca reklamy w Wielkiej Brytanii, zablokowała możliwość emitowania reklam kilku firm kryptowalutowych. Na „czarnej liście” znalazły się między innymi Coinbase oraz Kraken. ASA żąda, by firmy jasno mówiły, że przeszłe wzloty kryptowalut nie zapewniają podobnych wyników w przyszłości.

uk

Wspomniana organizacja ASA działa w roli niezależnego regulatora reklam w Wielkiej Brytanii. Obserwując reklamy pojawiające się w przestrzeni publicznej kraju, może decydować o ich emisji lub ewentualnym „ściągnięciu”.

Tak stało się w przypadku reklam dotyczących aż 6 różnych firm związanych z branżą krypto. Tym razem zakaz emisji dotyczy promowania produktów Coinbase, Kraken, eToro, Exmo, Coinburp oraz Luno. Przy okazji „zdjęto” również reklamę sieci pizzerii Papa John’s, która reklamowała możliwość otrzymania Bitcoina z giełdy Luno.

Usunięcie w sumie siedmiu reklam miało miejsce 15 grudnia. Zakaz został umotywowany „nieodpowiedzialnym wykorzystaniem braku doświadczenia konsumentów oraz brakiem zilustrowania ryzyka inwestycji”.

Jeśli chodzi o platformę Coinbase, ASA ma zastrzeżenia wobec „zwodniczej” promocji w ramach płatnej reklamy w serwisie Facebook z lipca b.r. Pojawił się tam zapis głoszący, że „pięć funtów w Bitcoinie z 2010 roku będzie warte ponad 100000 funtów w styczniu 2022”.

Rzekoma gwarancja zysku z inwestycji nie spodobała się reklamowym regulatorom. Zdaniem ASA, reklama nie podkreśliła tego, że przeszła forma kryptowaluty nie musi być wskaźnikiem na przyszłość.

W kontekście firmy Kraken, ASA „przyczepiła się” cyfrowego plakatu promującego giełdę, który pojawił się na stacji Longon Bridge w sierpniu. Tutaj brakowało podobno właściwego ostrzeżenia o ryzyku, a takowe pojawiało się jedynie przez sekundę.

To nie pierwsze tego typu postanowienia organizacji kontrolującej jakość reklam na Wyspach. W maju tego roku zawieszono reklamy giełdy Luno, które wyświetlano w londyńskim metrze i na autobusach. Wówczas tekst reklamy głosił, że „jeśli widzisz Bitcoina w metrze, to czas kupować”. 

Popularne