Wspomniana organizacja ASA działa w roli niezależnego regulatora reklam w Wielkiej Brytanii. Obserwując reklamy pojawiające się w przestrzeni publicznej kraju, może decydować o ich emisji lub ewentualnym „ściągnięciu”.
Tak stało się w przypadku reklam dotyczących aż 6 różnych firm związanych z branżą krypto. Tym razem zakaz emisji dotyczy promowania produktów Coinbase, Kraken, eToro, Exmo, Coinburp oraz Luno. Przy okazji „zdjęto” również reklamę sieci pizzerii Papa John’s, która reklamowała możliwość otrzymania Bitcoina z giełdy Luno.
Usunięcie w sumie siedmiu reklam miało miejsce 15 grudnia. Zakaz został umotywowany „nieodpowiedzialnym wykorzystaniem braku doświadczenia konsumentów oraz brakiem zilustrowania ryzyka inwestycji”.
Jeśli chodzi o platformę Coinbase, ASA ma zastrzeżenia wobec „zwodniczej” promocji w ramach płatnej reklamy w serwisie Facebook z lipca b.r. Pojawił się tam zapis głoszący, że „pięć funtów w Bitcoinie z 2010 roku będzie warte ponad 100000 funtów w styczniu 2022”.
Rzekoma gwarancja zysku z inwestycji nie spodobała się reklamowym regulatorom. Zdaniem ASA, reklama nie podkreśliła tego, że przeszła forma kryptowaluty nie musi być wskaźnikiem na przyszłość.
W kontekście firmy Kraken, ASA „przyczepiła się” cyfrowego plakatu promującego giełdę, który pojawił się na stacji Longon Bridge w sierpniu. Tutaj brakowało podobno właściwego ostrzeżenia o ryzyku, a takowe pojawiało się jedynie przez sekundę.
To nie pierwsze tego typu postanowienia organizacji kontrolującej jakość reklam na Wyspach. W maju tego roku zawieszono reklamy giełdy Luno, które wyświetlano w londyńskim metrze i na autobusach. Wówczas tekst reklamy głosił, że „jeśli widzisz Bitcoina w metrze, to czas kupować”.