Nagły spadek zainteresowania produktami krypto na platformie Steam dotyczy aktualizacji regulacji w firmie Valve. Według najnowszych wytycznych, wszystkie gry zbudowane na technologii blockchain lub akceptujące NFT i handel krypto, będą usunięte. Jednocześnie firma zaktualizowała stronę onboardingową dla partnerów i użytkowników, by poinformować ich o zmianach w kontekście zniknięcia NFT.
Produkty powstające w oparciu o blockchain lub związane z NFT znalazły się w sekcji „czego nie można publikować na Steamie”. Pierwsze gry komputerowe już zdążyły zostać usunięte z platformy, co wywołało niemałe poruszenie w serwisie Twitter.
Przykładowo, twórcy gry „Age of Rust”, informując o usunięciu aplikacji ze Steama oświadczyli, iż „dobrze się dogadywali” z platformą. Podkreślają również odmienne podejście polityki Steam do kwestii wartości przedmiotów, które pojawiają się w grach.
W międzyczasie, na doniesienia z firmy Valve błyskawicznie zareagowała konkurencja na rynku gier komputerowych. Przedsiębiorstwo Epic Games oświadczyło, że jest „otwarte na gry wpierające kryptowaluty lub aktywa oparte na blockchainie”. CEO i założyciel Epic, Tim Sweeney, zaznacza, że produkty te powinny być „zgodne z prawem, mieć jawne warunki oraz ocenę pod względem grupy wiekowej”.
O ile przedsiębiorstwo Epic nie współpracuje jeszcze ze sferą krypto, tak firma „wita innowacje w sferach technologicznych i finansowych”. Co więcej, firma wyraża zainteresowanie współpracą nawet z produktami NFT we wczesnej fazie rozwoju.
Najbardziej rozpoznawalna gra Epic to Fortnite, która używa wbudowanej waluty V-Bucks. W 2019 roku gra przez chwilę akceptowała prywatny token krypto Monero, lecz opcja ta została szybko usunięta. Od tamtej pory platforma nie współpracowała z przedstawicielami sektora krypto.