Umowa współpracy pomiędzy jednym z najstarszych klubów piłkarskich na świecie oraz jedną z najbardziej innowacyjnych platform blockchain staje się faktem. Logo Tezos wkrótce pojawi się na zestawach treningowych zespołu. Po raz pierwszy ujrzymy nazwę firmy podczas spotkania z Southampton 12 lutego.
Sponsoring Tezos pojawia się w momencie, gdy skończyła się poprzednia umowa między Manchesterem United a firmą Aon. Fundacja zapłaci 27 mln USD rocznie, czyli o 1/3 więcej, niż poprzedni sponsor klubu.
Manchester United (@ManUtd) selects @Tezos as its official blockchain and training kit partner.#Tezos #MUFC
— Tezos (@tezos) February 10, 2022
Learn more:https://t.co/zUZTTf4hiX pic.twitter.com/rUl8iMm1R4
Manchester United chce jednocześnie wprowadzić swoich kibiców w świat Web3 i metaverse. W ramach współpracy pomiędzy dwoma podmiotami ma powstać specjalna sieć dla fanów piłki nożnej. Wiele wskazuje na to, że platforma przygotuje ofertę tokenów NFT dla kibiców ManU.
Podobne rozwiązania powstały w zeszłym roku, gdy Tezos podjął współpracę z McLaren Racing w Formule 1. Tokeny NFT, które pojawiły się w ramach umowy z McLarenem, ilustrują historię i dziedzictwo tego konstruktora samochodów. Firma jest także sponsorem klubu baseballowego New York Mets.
Warto przypomnieć, że umowy współpracy pomiędzy firmami z branży krypto a sportowcami nie są niczym nowym. W 2021 roku szczególnie aktywne na tym polu były przedsiębiorstwa FTX oraz Crypto.com. Z kolei giełda Binance zapłaciła aż 30 mln USD za umowę sponsoringową z rzymskim klubem piłki nożnej Lazio. Jeśli chodzi o Wielką Brytanię, klub Watford rozpoczął niedawno współpracę ze Stake.com, dzięki czemu logo Dogecoin pojawiło się na rękawkach koszulek meczowych piłkarzy. Tym razem to Tezos będzie celował w zwiększenie świadomości na temat technologii blockchain wśród kibiców piłkarskich Manchesteru United.