Adidas Originals to część pochodzącej z Niemiec światowej marki obuwniczej i odzieżowej Adidas. W ostatnich tygodniach firma „flirtowała” z projektami opartymi na blockchainie i przestrzeni tokenów NFT. Niedawno doczekaliśmy się zakupu pierwszego tokenu z kolekcji Bored Ape Yacht Club. Co więcej, Adidas rozpoczął współpracę z wieloma podmiotami ze sfery krypto.
Na profilu Adidas Originals w serwisie Twitter opublikowano zakupiony przez firmę token. Okazało się, że jest to NFT oznaczone numerem #8774. Znudzona małpa otrzymała pseudonim Indigo Herz, a na jej wdzianku pojawiło się logo Originals.
Co więcej, Adidas opublikował też wideo, w którym ogłasza współpracę z Yuga Labs odpowiedzialnym za projekt Bored Ape. Firma sportowa podejmuje także współpracę ze znanym kolekcjonerem NFT, Gmoney, a także projektem Punk Comics, który inspiruje się kolekcją CryptoPunks.
Today we leap Into The Metaverse with @BoredApeYC, @gmoneyNFT & @punkscomic.
— adidas Originals (@adidasoriginals) December 2, 2021
It’s time to enter a world of limitless possibilities.https://t.co/LmgtrRn20c pic.twitter.com/40kU8tayrS
Zapowiedź wideo ujawnia kooperację ze wspomnianymi partnerami przedstawionymi za pomocą awatarów 3D. Wspólny projekt w ramach Metaverse to tylko kwestia czasu.
Warto podkreślić, że wybór Bored Ape Yacht Club przez markę Adidas Originals nie jest przypadkowy. Te tokeny NFT należą do jednych z najbardziej pożądanych w sferze krypto. Mowa o limitowanej kolekcji zaledwie 10 tysięcy unikalnych awatarów, które sprzedają się za niebotyczne kwoty. Zdaniem CryptoSlam, projekt zarobił w sumie ponad miliard dolarów na sprzedaży swoich tokenów.
Jedną z najważniejszych cech tych NFT jest posiadanie praw do zakupionych awatarów. Można wówczas tworzyć i sprzedawać produkty pochodne – derywaty, fizyczne produkty i więcej. Dlatego też Bored Apes stają się coraz bardziej popularne – kupili je Post Malone, Dj Khaled, Timbaland, Universal Music Group, a teraz także Adidas.