TON, blockchain warstwy pierwszej zintegrowany z aplikacją Telegram, tymczasowo wstrzymał produkcję bloków z powodu problemów technicznych, jak poinformował zespół deweloperów. Pomimo zakłóceń, sentyment rynkowy pozostał w dużej mierze niewzruszony, co odzwierciedla odporność rosnącego ekosystemu TON i zaufanie inwestorów.
Przerwa, która trwała około 40 minut, została spowodowana błędem w kolejce dyspozytorskiej głównego łańcucha—kluczowym elemencie koordynującym transakcje w podzielonej architekturze TON. Sharding, czyli proces dzielenia blockchaina na mniejsze, równoległe łańcuchy w celu zwiększenia skalowalności, jest podstawową funkcją TON, umożliwiającą obsługę dużych wolumenów transakcji. Szybka reakcja deweloperów TON, którzy zaktualizowali kilka walidatorów głównego łańcucha, aby przywrócić funkcjonalność, zapewniła, że nie utracono żadnych środków, a transakcje przeprowadzone podczas przerwy były przetwarzane bez ryzyka.
Ekosystem TON odnotował znaczący wzrost, z dziennymi wolumenami transakcji wzrastającymi z 100 000 do 1,2 miliona w ciągu ostatniego roku, napędzanymi integracją z 950 milionami użytkowników Telegrama. Ta przerwa jednak uwypukla wyzwania związane z utrzymaniem stabilności w blockchainach o wysokiej przepustowości. Blockchainy warstwy pierwszej, takie jak TON, które działają jako podstawowa warstwa dla zdecentralizowanych aplikacji, często napotykają złożoności techniczne, które mogą prowadzić do takich zakłóceń, szczególnie przy dużym obciążeniu sieci.
Pomimo krótkiej przerwy, TON nadal przyciąga zainteresowanie detaliczne i instytucjonalne, zbierając w marcu 2025 roku 400 milionów dolarów od firm venture capital. Sentyment rynkowy pozostał stabilny, ponieważ szerszy rynek kryptowalut skupił się na innych dynamikach, takich jak korekta ceny Bitcoina i potencjał wzrostowy Ethereum. Inwestorzy i deweloperzy wydają się pewni długoterminowego potencjału TON, szczególnie w obszarach takich jak DeFi (Zdecentralizowane Finanse)—aplikacje finansowe oparte na blockchainie bez pośredników—oraz gry Web3.