Firma Celo to stosunkowo młody projekt blockchainowy, którego celem jest przybliżanie ludziom kryptowalut. Ma się tak dziać dzięki wygodnemu narzędziu, dostępnemu na telefony komórkowe. Mobilne rozwiązania firmy mają być kierowane w stronę osób, które mają problemy z dostępem do swoich kont bankowych.
Komu potrzebne są banki, jeśli można uzyskać dostęp do swapów, pożyczek i instrumentów inwestycyjnych bez pośredników finansowych? Taka idea przyświeca Celo w momencie próby wejścia w świat zdecentralizowanych finansów.
Projekt Celo ogłosił zebranie funduszu w wysokości 100 mln USD, który ma być przeznaczony na sfinansowanie grantów, edukacji i nagród w postaci tokenów. Najnowsza inicjatywa otrzymała nazwę „DeFi for the People”. Ma ona na celu przybliżyć rozwiązania finansów zdecentralizowanych 6 miliardom użytkowników smartfonów na świecie.
Założycielami projektu są firmy Aave, Curve, Sushi, 0x, UMA, Valora, Ubeswap oraz Moola Market. Co więcej, Chainlink, The Graph, RabbitHole oraz Wrapped.com zostali partnerami edukacyjnymi i infrastrukturalnymi inicjatywy.
Protokoły DeFi, które finansują projekt, obiecują uczestnikom atrakcyjne nagrody. Dla przykładu, Aave proponuje pulę 20 mln USD w tokenach dla użytkowników, którzy skorzystają z jej usług przez aplikację Celo. Curve na ten sam cel planuje wydać 14 mln, zaś Sushi przeznaczy na uczestników 10 mln USD.
Rene Reinsberg, współzałożyciel Celo, chce przekonać miliard osób do usług DeFi w ciągu najbliższych pięciu lat. U podstaw działalności nowej inwestycji firmy leży szerzenie wiedzy na temat zdecentralizowanych finansów. Entuzjaści DeFi zainteresowali się projektem, a wartość rynkowa Celo wzrosła w ciągu 24 godzin od ogłoszenia projektu o 60%.