Kapitalizacja:
13 732 764 691 833
PLN
+0,98%
Wolumen 24H:
1 072 674 740 814
PLN
Dominacja:
BTC
58,05%
ETH
11,34%
Hal Finney

Hal Finney

Programista

Hal Finney był inżynierem oprogramowania i jednym z pierwszych członków grupy Cypherpunks. Przez lata Finney zaangażowany był w tworzenie nowych technologii, mających na celu zwiększenie prywatności użytkowników Internetu. Studia na California Institute of Technology ukończył w 1979 roku.

Jeszcze w latach 90. wspierał budowę projektów analitycznych i designów kryptograficznych. Pracował dla firm Green Hills Software, PGP oraz McAfee. Finney otrzymał pierwszą transakcję Bitcoinem, wysłaną przez Satoshi Nakamoto. Można uznać go za jednego z ojców kryptowalut, wielu twierdzi, że to Finney był Satoshi Nakomoto.

W 2014 roku zmarł z powodu stwardnienia zanikowego bocznego. Został poddany krioprezerwacji przez Alcor Life Extension.

Popularne
Cookies. Szanujemy Twoją prywatność.

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.


Aby zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie, kliknij link „Pliki cookie” na dole strony.


Więcej informacji znajdziesz w dokumencie Polityka Prywatności.

Ustawienia zaawansowane
Niezbędne pliki cookie
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach.

Statystyka
Te pliki cookie umożliwiają nam zliczanie wizyt i badanie zachowania użytkowników, gromadząc anonimowe informacje.

Preferencje
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie mogą być przechowywane i wykorzystane do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje zainteresowania.

Marketing i reklamy
Celem tych plików jest wyświetlanie reklam, które są interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla reklamodawców strony trzeciej.