Według informacji Vogue Business, płatności w sklepach będą dokonywane za pomocą kodu QR, który klienci mogą zeskanować za pomocą portfela. Sklepy będą akceptować różne kryptowaluty, w tym Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum, Litecoin, Dogecoin i Shiba Inu.
Pierwszymi lokalizacjami, które akceptują krypto, są Wooster Street w Nowym Jorku, Rodeo Drive w Los Angeles, Miami Design District, Phipps Plaza w Atlancie i The Shops at Crystals w Las Vegas. Tego lata firma planuje także wprowadzenie programu do innych sklepów w Ameryce Północnej.
Oferowanie płatności przy pomocy kryptowalut w sklepach jest najnowszym krokiem Gucci w kierunku Web3. Na początku tego roku Gucci wkroczył do metaverse, kupując wirtualną ziemię w The Sandbox za nieujawnioną kwotę.
Gucci to tylko jedno z największych nazwisk w modzie i odzieży, które wkraczają do Web3. Do nowej rzeczywistości dołączają marki Dolce & Gabbana, Adidas, Nike, Vans i Balenciaga. Marki te będą również konkurować z natywnymi domami mody, takimi jak Digitalax, Blanksoles, DRESSX i Red DAO, które mają przewagę nad budowaniem społeczności internetowych wokół swoich marek.
Aby jak najlepiej przygotować się do nowego przedsięwzięcia, Gucci zapewnia, że przed uruchomieniem programu zapewni swoim pracownikom edukację i szkolenia w zakresie kryptowalut i NFT.