Basic Attention Token, czyli w skrócie BAT, powstał w 2017 roku. Został zapoczątkowany przez Brendana Eich oraz Briana Bondy, obaj mają doświadczenie w rozwoju przeglądarki internetowej Mozilla Firefox. Jak się okazało, Basic Attention Token odniósł spektakularny sukces już pierwszego dnia w czasie ICO, ponieważ w pierwszej minucie dokonała się jedna z najszybszych wyprzedaży, dzięki czemu udało się zebrać 35 milionów USD.
Z tego powodu, nie powinno być zaskoczeniem, że miliony ludzi używa przeglądarki Brave, gdzie używany jest również BAT. Token służy do obsługi tej platformy reklamowej, która opiera się na technologii blockchain. Powstała ona, aby zapewnić równy oraz efektywny podział wpływów dla 3 trzech stron: reklamodawców, twórców oraz użytkowników.
Pierwsza grupa płaci określoną sumę za swoje kampanie reklamowe w Internecie za pomocą BAT, która musi zostać nabyta za pomocą stron trzecich. Druga grupa maksymalizuje swój zysk z reklam, które są wyświetlane i otrzymuje za nie BAT. Trzecia grupa otrzymuje token za obejrzenie reklamy i poświęcony czas.
W takim rozrachunku wszyscy są zadowoleni, ponieważ każdy zyskuje. Dodatkowym plusem takiego rozwiązania jest zachowanie całkowitej prywatności, co w ostatnich czasach staje się ogromnym problemem w wirtualnym świecie.
BAT jest tokenem ERC-20 stworzonym na platformie Ethereum.