. . .

Axie Infitity wprowadza spore zmiany w ekonomii

Wlad   2022-02-07 11:17

Najpopularniejsza na świecie gra związana ze światem NFT? Oczywiście Sky Mavis i ich odnoszący sukcesy projekt typu play-to-earn, czyli gra Axie Infinity. Jednak wartość tokenów AXS i głównie SLP zaliczyła duże spadki, więc firma stojąca za platformą szykuje spore zmiany. Czy ewolucja Axie Infinity uchroni projekt przed katastrofą?

Axie Infinity zmiany w SLP
grafika: axie.substack.com

Oparta na łańcuchu pobocznym Ethereum (Ronin) gra NFT Axie Infinity przeżyła w 2021 roku prawdziwy boom. Rosnąca popularność tokenów, a także modelu zdobywania ich w trybie play-to-earn, przełożyły się na ogromny sukces platformy. Ogólny wolumen obrotu NFT Axie wynosi już blisko 4 mld USD.

Jednakże, początek roku 2022 nie jest zbyt łaskawy dla rynków kryptowalut. Słabnąca pozycja niektórych produktów i spadki cen tokenów sprawiły, że użytkownicy zaczęli kwestionować sens gry play-to-earn. Sky Mavis nie pozostaje (już) głuchy na problemy swojej społeczności i ogłasza zmiany, które mają ratować projekt przed klęską.

Odpowiedzialna za Axie Infinity firma opublikowała szereg planowanych zmian w ramach ekonomii platformy. Mają one wejść w życie wraz ze startem 20 sezonu w grze. Przede wszystkim, gra będzie wydawać mniej nagród w SLP. Co więcej, zainteresowanie platformy ma się przenieść na nagradzanie pojedynków na arenie online.

Skąd takie nagłe zmiany w gospodarce gry? Zdaniem Sky Mavis, powodem jest ogromna inflacja tokenów SLP. Ponieważ gracze produkują ich za dużo, gra zacznie rozdawać mniejszą liczbę tokenów w ramach nagród.

slp spalanie

Około 40% SLP jest tworzonych w trybie przygodowym, około 44% SLP jest tworzonych z PVP, a pozostała część (~14%) jest wybijana przez graczy przyjmujących codzienne misje.

Aby zaradzić problemom SLP ma być całkowicie usunięte z trybu przygodowego dla jednego gracza i nie będzie już wydawane jako nagroda za codzienne zadania.

Aby wynagrodzić mniejsze nagrody i zwiększyć popularność rozgrywki PvP w sezonie 20 zwiększono wynagradzaną liczbę graczy do 300 000 oraz liczbę AXS, która trafi w nagrodach do 117 676.

Zgodnie ze swoim MMR, gracze będą zarabiać:

  • 0-999 – 1 SLP za wygraną
  • 1000-1099 – 3 SLP za wygraną
  • 1100-1299 – od 5 do 6 SLP za zwycięstwo (domyślna ranga)
  • 1300-1499 –  6 do 9 SLP za wygraną
  • 1500-1799 –  8 do 12 SLP za wygraną
  • 1800-1999 – 10 do 15 SLP za wygraną
  • 2000+ - 12 do 18 SLP za wygraną

Znany streamer Brycent uważa, że zeszłoroczny sukces Axie Infinity miał miejsce za szybko. Jego zdaniem, „przyspieszony wzrost platformy stał się jej zgubą”. Dziś wiele wskazuje, że platforma nie była gotowa na tak szeroki poziom implementacji. Ewolucyjne zmiany mają ratować trudną sytuację projektu, czego świadkami będziemy już w niedalekiej przyszłości.

Popularne